Pristatoma dr. A. Armo tyrimo ataskaita „Programos “Tūkstantmečio mokyklos“ būklė: administravimo kokybės, teisės, korupcijos rizikos ir viešojo intereso aspektai”. Tai socialinių mokslų srities tarpdisciplininio, taikomojo tyrimo daliniai rezultatai. Parengtoje tarpinėje tyrimo ataskaitoje bandoma nustatyti, kokia yra valstybinės reikšmės projekto „Tūkstantmečio mokyklos“ teisinės ir vadybinės-administracinės kokybės būklė; ko ir kokios kokybės veiklos švietime apskritai galima tikėtis, kas turėtų ir galėtų prisiimti vykdomosios valdžios atsakomybę dėl švietimo sistemos pokyčių, siejamų su programa „Tūkstantmečio mokyklos“.

Programos „Tūkstantmečio mokyklos“ vykdymo būklės analizė ir gauti dokumentai parodo ribotus Lietuvos Respublikos viešojo valdymo gebėjimus kokybiškai administruoti kaitos projektus, finansuojamus iš nacionalinių ir Europos Sąjungos biudžetinių lėšų programos „Tūkstantmečio mokyklos“ atvejo pavyzdžiu.

Tyrimas suponuoja aktualų viešajam interesui klausimą, kokia yra tokių akivaizdžiai nefunkcionaliai administruojamų projektų visuminė kokybė, kokio tvarumo ir kokios kokybės pokyčiai tokių projektų dėka gali būti sugeneruoti, koks yra faktinis tam pagrindas. Administravimo painiava ir chaosas, taip pat sistemingai aptinkamos korupcijos rizikos apraiškos leidžia formuluoti konkrečią rekomendaciją Seimui ir Vyriausybei: būtina įstatymu reglamentuoti projektines veiklas. Toks įstatymas turėtų sureguliuoti projektų, kurie pilnai arba iš dalies finansuojami viešomis lėšomis (nacionalinio ir Europos Sąjungos biudžetų bei savivaldybių biudžetų lėšomis), veiklos vykdymo pagrindus ir iš tokios veiklos atsirandančius santykius.

Kviečiame susipažinti su visu ataskaitos tekstu ir jo priedais.